16-05-2013
Blisko 2 mln osób były w ubiegłym roku leczone w Polsce na cukrzycę, kolejne 0,5 mln nie wie, że choruje – poinformował we wtorek w Katowicach prezes Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego (PTD) prof. Leszek Czupryniak.
13-05-2013
Na zakupy spożywcze nie powinniśmy się decydować, gdy jesteśmy głodni. Wybieramy wtedy produkty bardziej kaloryczne i mniej korzystne dla zdrowia. Należy zjeść chociaż jabłko – wykazały badania opublikowane przez „JAMA Internal Medicine”.
13-05-2013
Choć narzekanie na swoją figurę bywa postrzegane jako sposób na wzmocnienie więzi społecznych, kobiety, które często źle mówią o sobie są mniej lubiane przez otoczenie - wynika z badań przeprowadzonych
13-05-2013
Uczucie senności, bądź pobudzenia w ciągu dnia zależy od składu stosowanej diety - wynika z artykułu opublikowanego w czasopiśmie "SLEEP" i na stronie internetowej American Academy of Sleep Medicine.
29-04-2013
Kobiety, których dieta zawiera dużo owoców, warzyw, makaronów i czerwonego wina rzadziej podczas menopauzy miewają uderzenia gorąca i nocne poty - wynika z badań przeprowadzonych w Australii i opublikowanych w "American Journal of Clinical Nutrition".
26-04-2013
Korzyści zdrowotne, jakie zapewniają warzywa morskie, takie jak wodorosty, zostały starannie udokumentowane przez dietetyków. Osoby na diecie opartej na wodorostach wykazują zwykle mniejszą zapadalność na otyłość, cukrzycę, chorobę Alzheimera i inne zaburzenia nerwowe.
10-04-2013
Właściwa, bogata w tłuszcze i kwasy omega 3 dieta może ograniczyć objawy zespołu suchego oka – uciążliwego schorzenia wywołanego niedostatecznym wydzielaniem łez lub nadmiernym parowaniem filmu łzowego.
08-04-2013
Spożywanie dużej ilości produktów bogatych w wapń, przy czym nie tylko mlecznych, przyczynia się do obniżenia ryzyka rozwoju kamicy nerkowej o około 20 proc. - potwierdzają naukowcy. Ich wnioski publikuje "Journal of Urology".
27-03-2013
Od rozpoczęcia się sagi z koniną w tle w 2012 r. niektórzy z nas postanowili jeść więcej ryb i owoców morza - mówi się przecież, że są zdrowsze.
27-03-2013
Mniej białka, więcej kwasów tłuszczowych - taką receptę na poprawę psiego węchu zasugerowali naukowcy z Uniwersytetu Cornella w stanie Nowy Jork.