Akceptuję
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności

Zamknij X
Szkolenia3

Naukowy styl życia

Nauka i biznes

Strona główna Informacje
Dodatkowy u góry
Dodatkowy u góry

Gry komputerowe mogą być czasem pomocne dla mózgu

Gry komputerowe mogą niekiedy stymulować rozwój pewnych funkcji mózgu oraz przyrost tkanki mózgowej – informują naukowcy na łamach „Molecular Psychiatry”.

Okazuje się, że niektóre gry komputerowe mogą stymulować przyrost materii szarej w obszarach mózgu odpowiedzialnych za orientację przestrzenną, pamięć, planowanie strategiczne i tzw. motorykę małą (m.in. precyzję rąk). Wnioski te wynikają z badań przeprowadzonych przez niemieckich naukowców.

Badacze zalecili ochotnikom regularne granie przez dwa miesiące po pół godziny dziennie w grę zręcznościową Super Mario 64. Przyrost tkanki mózgowej materii szarej mierzono za pomocą rezonansu magnetycznego (MRI), porównując go z grupą kontrolną. Zaobserwowano go w hipokampie, prawej korze przedczołowej i móżdżku. Im bardziej ochotnicy angażowali się w grę, tym większe zmiany zaobserwowano.

Wyniki badań dowodzą, że dzięki odpowiedniej stymulacji za pomocą gier komputerowych, można trenować odpowiednie obszary mózgu - podkreślają badacze.

Chcą zastosować swoje odkrycie w terapii takich chorób jak schizofrenia, stres pourazowy czy choroba Alzheimera, gdzie występuje redukcja objętości tkanki mózgowej w pewnych obszarach.

Ich zdaniem, wielu pacjentów chętniej zaakceptuje gry komputerowe niż inne formy interwencji medycznej.

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl











Tagi: mozg, tkanka mozgowa, lab, laboratorium, gry komputerowe
Drukuj PDF
wstecz Podziel się ze znajomymi

Recenzje




Pierwszy na świecie cyfrowy terapeuta
17-01-2018

Pierwszy na świecie cyfrowy terapeuta

Cyfrowi terapeuci stworzeni dzięki unijnemu projektowi o nazwie SWORD oferują pacjentom interaktywną rehabilitację fizyczną w domowym zaciszu.

Informacje dnia: Nowe odkrycia dotyczące bakterii Gram-ujemnych Studenci AGH i UJ konstruują satelitę Znaczenia fononów w oddziaływaniach kwantowych Opracowano kalkulator ryzyka złamań w osteoporozie Pierwszy na świecie cyfrowy terapeuta Palisz? Uważaj na swój słuch Nowe odkrycia dotyczące bakterii Gram-ujemnych Studenci AGH i UJ konstruują satelitę Znaczenia fononów w oddziaływaniach kwantowych Opracowano kalkulator ryzyka złamań w osteoporozie Pierwszy na świecie cyfrowy terapeuta Palisz? Uważaj na swój słuch Nowe odkrycia dotyczące bakterii Gram-ujemnych Studenci AGH i UJ konstruują satelitę Znaczenia fononów w oddziaływaniach kwantowych Opracowano kalkulator ryzyka złamań w osteoporozie Pierwszy na świecie cyfrowy terapeuta Palisz? Uważaj na swój słuch

Partnerzy

GoldenLine Fundacja Kobiety Nauki Job24 Obywatele Nauki NeuroSkoki Portal MaterialyInzynierskie.pl Biomantis Uni Gdansk MULTITRAIN I MULTITRAIN II Nauki przyrodnicze KOŁO INZYNIERÓW PB ICHF PAN FUNDACJA JWP NEURONAUKA BIOOPEN 2016 Mlodym Okiem Nanotechnologia Lodz Genomica SYMBIOZA 2017 Podkarpacka Konferencja Młodych Naukowców UAM CISNIENIE POZNAN Polski Instytut Rozwoju Biznesu Analityka Nauka w Polsce CITTRU - Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu Akademia PAN Chemia i Biznes Farmacom Świat Chemii Forum Akademickie Biotechnologia     Geodezja „Pomiędzy naukami – zjazd fizyków i chemików” WIMC WARSZAWA 2016 Konferencja Biomedyczna Projektor Jagielloński Instytut Lotnictwa EuroLab